reklama

Venované našej (super)mamine

Aby ste vedeli, aký poklad skrývame pod našou strechou. "Mama ty si tá, ktorá mi dušu do života dala, milujem ťa mama! Ty si tá, ktorá ma nikdy nezapredala, ľúbim ťa mama! Ty si tá, ktorá ma nikdy nezanedbala, zbožňujem ťa mama! Ty si tá, ktorá ma nikdy nesklamala, vyznávam ťa mama!"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Malá, usmievavá ryšaňa. To je naša mamina. Hovorí sa, že vek žien by sa nemal prezrádzať. Ale mamka (ako ju volá mladší brácho) sa nemá za čo hanbiť. Má 56 rokov. A jediné, čo by to mohlo dokázať, je vek nášho najstaršieho brata. Inak by jej to nikdy nikto netipol. Veď už keď prišla na vysokú školu, milo sa jej prihovorili: "Moja milá, ale najskôr musíš ísť na strednú školu, až potom môžeš prísť k nám." :)

Nepoznám človeka, ktorý by niesol väčšie bremeno starostí, trápení, bolestí ako naša mamina. A nepoznám človeka s krajším úsmevom, ako má naša mamina (No dobre, našťastie som ho aj ja zdedila po nej :) ).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pochádza z 9 detí, z kysuckej dedinky, s ktorej vyslovením názvu majú niektorí problémy. Základná škola, práce na poli, doma, starostlivosť o mladších súrodencov. Gymnázium a sny o tom, kam ďalej. Doteraz som celkom nepochopila jej túžbu - chcela ísť do Poľska, študovať a byť raz na ponorke, doba nedovolila. Alebo sa chcela ísť starať o deti z detského domova, kresťanke z kresťanskej rodiny, už vôbec doba nedovolila. A tak prišla Žilina a z maminky sa stala inžinierka. A spoznala nášho otca. (A neskôr sa stala aj odborná pani učiteľka.)

Prišla do nášho mesta. A povedala 4 x áno - životu. Prišiel prvý brat (ambiciózny, všestranne nadaný, ovládajúci či učiaci sa 10 jazykov - okrem iného mandarínčinu), o tri roky druhý (pokojný, rozvážny, inteligentný informatik). Po piatich rokoch jediná, úžasná a skromná dcéra (áno, ja!) a na záver, po ôsmich rokoch, najmladší brat (uvidíme, čo z neho bude, momentálne skvelý športovec, vychádzajúca hviezdička rapu, skvelý psychológ-kamarát).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postupne sa rozprchávame na všetky strany. Liverpool, Bratislava, Čechy, Ružomberok, najbližšie Prievidza. Ale mamča (nemá rada, keď ju tak volám) je doma. Aby sme my všetci vždy vedeli kam sa vrátiť.

Kde nás čaká s láskou navarené chutné jedlo, ktoré vždy ofrfleme. Kde ma čaká ráno nachystaná káva. Občas dokonca raňajky do postele. Kde ma čaká žena, silná a jemná. Kráľovná i divožienka. Kuchárka a zdravotná sestrička v jednom. Môj vzor žitej viery. Chodiaca encyklopédia (keď som bola malá, mohla som prísť s akoukoľvek otázkou z hocakého odboru, mamina mi vždy vedela odpovedať. Vtedy som si naozaj myslela, že všetci dospelí sú takí múdri...).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sme s bratom hladní, radšej si nedá nič, aby sa nám ušlo viac. Keď dostane sladkosť, vždy putuje rovno nám. Keď sa s bratom hádame, kto umyje riad, mamina vstane a bez rečí ho radšej umyje sama. Občas býva aj do 4 rána hore, aby nám všetko požehlila.

Pozerá tie programy o menení domácnosti a stále sníva. Číta náboženské knihy a stále má nádej. Modlí sa na kolenách a stále verí. Trpí, plače,.. odpúšťa a stále miluje. Nás štyri (päť), občas riadne, nepodarky, ktoré nevieme oceniť jej hodnotu. I keby viem napísať najkrajšiu ódu na svete, bolo by to len veľmi malé ďakujem, za všetko čím pre nás si. Ďakujeme!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mama ty tá, ktorá mi dušu do života dala, milujem ťa mama!

Ty si tá, ktorá ma nikdy nezapredala, ľúbim ťa mama!

Ty si tá, ktorá ma nikdy nezanedbala, zbožňujem ťa mama!

Ty si tá, ktorá ma nikdy nesklamala, vyznávam ťa mama!

Mama, ty si tá, ktorá ma objímeš,

Každú zlobu odo mňa prijmeš.

Ty si jediná, čo všetko so mnou prežiješ...

Viem, že nikdy to so mnou nebolo ružové...

Moje známky neboli plážové.

No, odpusť mi všetko, čo som ti spôsobil...

Že som si u teba autoritu vydobyl...

Ďakujem ti, že mi dávaš jesť

Si môj vzor, ktorý ma dokáže viesť...

Navždy ma bude plamienok hriať

Navždy si ťa budem pamätať

Si ako jedno veľké srdce,

prepáč, že nenávisť ma občas hlce.

Prepáč, že sa k tebe správam nevhodne

Som tvoj syn a to nie je náhodné.

Ďakujem ti za milión veci, čo si pre mňa spravila

Ďakujem Ti, že si mi vždy verila

Že si sa so mnou hrala

A veci mi prala

Utešila si ma, keď mi bolo najhoršie

Ďakujem, že chceš pre mňa len to najlepšie!

Mama ty tá, ktorá mi dušu do života dala, milujem ťa mama!

Ty si tá, ktorá ma nikdy nezapredala, ľúbim ťa mama!

Ty si tá, ktorá ma nikdy nezanedbala, zbožňujem ťa mama!

Ty si tá, ktorá ma nikdy nesklamala, vyznávam ťa mama!

Mama je len jedna

Je tu na to, aby nás do budúcna viedla

Ona je základ každej rodiny

Ona vám dá tie najlepšie hodiny

To puto medzi matkou a dieťaťom sa nedá opísať

Celú tézu by som musel o nich napísať.

Napísať na papier je oveľa ľahšie

Ako zmeniť svoju povahu voči matke, čo je ťažšie

Zaslúžila by si si aspoň trocha úcty

Previnení voči tebe, tých bolo na tucty.

Mama ty si jeden veľký poklad, to sama vieš,

prosím nech navždy žiješ

Nech ešte deti moje počuješ.

Ďakujem, že mi pomáhaš

Z každého problému ma ťaháš

Nad žiadnym rozhodnutím neváhaš

Chcel by som byť ako ty

Jedine deti sú tvoje Achillove päty.

Mám ťa rád a navždy aj budem

Nikdy v živote na teba nezabudnem.

Nech sa radšej pod zem prepadnem,

ak zabudnem.

Prepáč, že niekedy vybuchnem

I keď ti poviem, že ťa nemám rád, nemyslím to vážne

Raz tiež môj život zažne,

Možno skorej než si to vieš predstaviť

Čas sa nedá zastaviť

Život sa podľa plánov nedá nastaviť

Neviem si predstaviť, keby som mamu nepoznal

Neviem si predstaviť, ako by som to prekonal

Či by som na mieste neskonal.

Keď si predstavím, čo všetko mi dáva

A moje drzé správanie ju rozplakáva.

Vytrpela si už pre mňa veľa

Ale obdivujem, že si stále smelá.

Väčšinou padne medzi nami čierna strela

A to je veľmi zle

Hádka medzi nami vrie.

Možno, keď vyrastiem, budem si ťa viacej vážiť,

Viem mal by som sa trocha viacej snažiť.

... Možno raz budeš na mňa hrdá.

(Bratova prvotina)

(pre viac skvelej hudbyhttp://www.facebook.com/kildoofficial)

Margareta Holeniova

Margareta Holeniova

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lepšie je skúsiť sa nejakou cestou vydať a prinajhoršom sa vrátiť, než potom zvyšok života ľutovať, že sme to neskúsili a snívať rozprávky o tom čo by mohlo byť, keby... Zoznam autorových rubrík:  pohľad srdcaz cesty necesty :)+ Kildo-v songDomáca úloha :)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu